Cum protejăm mașina în sezonul rece

În zile noastre mașinile au devenit o necesitate, dar au și ele nevoie de atenție mai ales în anotimpul rece, aceste metode prin care potejăm mașina nu fac altceva decât să îi mărească durata de viață și evident să ne scoată mai puțin bani din buzunar pentru reparatii.

Eu cel puțin iarna am grijă de mașină mai mult decat o fac de obicei în alte perioade ale anului, încep prin a o spăla mult mai des deoarece pe carosabil se împrăștie sare care este un inamic pentru elementele de caroserie. Îndepărtând sarea de pe caroserie îi prelungește durata de viață a vopselei.

De asemenea verifc punctul de îngheț al atingelului care trebuie să fie undeva la -34 sau -36 de grade, dacă antigelul nu este de calitate și înghețată poate produce pagube de câteva mii de euro, deci trebuie verificat cu atenție punctul de îngheț. Trebuie să menționez că antigelul și lichidul de frână trebuie schimbate la doi ani deoarece își pierd proprietățile.

Bateria are cel mai mult de suferit în perioada rece, așa că am ales o husă termo care reține căldura motorului și îi păstrează o temperatură constantă o perioadă lungă de timp, astfel se prelungește durata de viață a bateriei cu câțiva ani. De asemenea putem verifica dacă alternatorul încarcă corect bateria cu un tester pentru baterii.

O altă situație care duce la defectarea sistemului de frânare este atunci când temperaturile sunt foarte scăzute sub -10 grade iar frâna de mână este trasă, este posibil sa înghețe etrierii și să rămână blocați perioade lungi, chiar să se defecteze. Deci când sunt temperaturi foarte scăzute evit să trag frana de mână, chiar am pățit sa se defecteze etrierii din această cauză și să rămână blocați.

În perioada rece evit să las rezervorul să se golească mai mult de jumătate , prin asta evit înghețarea carburantului. Chiar dacă la pompe scrie -36 de grade în cantități mici îngheață, la fel și în cazul lichidului de parbriz,iarna trebuie sa fie tot timpul peste jumătate recipientul pentru a evita înghețul. Dacă îngheață lichidul de parbriz sparge recipientul și la unele mașini e o adevărată provocare să îl înlocuiești.

La pornirea motorului la mașinile deisel se recomandă punerea de mai multe ori a contactului, astfel bujiile incandescente sa încălzească camera de compresie iar pornirea motorului sa fie in parametrii. Pornirea motoarelor deisel la prima cheie în anotimpul rece poate dăuna componentelor motorului iar reparațiile sunt foarte scumpe. Tot legat de bujii atât la mașinile pe motorină cât și la cele pe benzină, trebuie verificate periodic, dacă nu lucrează toate vor strica alte componente, deoarece pornirea nu va fi in parametrii.

Tot legat de pornire și asta e valabil atât iarna cât și vara pentru toate motorizările, evitați să plecați imediat după ce porniți motorul, trebuie să lăsați cam 5 minute motorul sa meargă la relanti că se încălzească iar uleiul să poată lubrifia componentele, altfel va apărea uzura prematură și depunerea „piliturii „. În momentul când motorul are un grad mare de uzură din cauza nelubrifierii componentelor nu se mai pot repara pisele uzate. Când temperaturile sunt foarte scăzute se recomandă să lăsăm motorul la relanti cam 15 minute, apoi să plecăm. Unii cred că dacă pornesc mașina și o țin accelerată se încălzește mai repede, ceea ce este total greșit, nu se încălzește mai repede dar în schimb uzează piesele. De asemenea evitați să porniți motorul cu alți consumatori activi cum ar fi sistemul audio, încălzirea, ambreiajul ridicat, astfel veți proteja electromotorul și bateria, asta e valabil pentru orice sezon.

Eu mi-am făcut un obicei atunci când nu circul cu mașina de exemplu o săptămână, în perioada rece o mai pornesc cate 15-20 de minute de doua ori pe săptămână și o las la relati, este destul de sănătos pentru mașină să faceți acest lucru, plus că evitați descărcarea bateriei.

Voi ce alte tehnici prin care vă protejați mașinile în sezonul rece aveți ?

 

0 0 votes
Article Rating

Copia n-are valoare !

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x