V-am mai povestit acum ceva timp că Orange a cumpărat serviciile de TV și internet de la Telekom. Eu cum eram client Telekom am fost nevoit să mă mut la Orange, deși aveam și alte variante cum ar fi RDS sau Digi însă nu sunt prea străluciți, plus că am vrut de data asta un router wireless cu cartelă SIM…nu mai vreau să văd cabluri.
Toate bune și frumoase, mi-a venit echipamentul de pe o zi pe alta, evident am avut probleme cu conexiunea deoarece ele vin setate pe modul automat atât pe rețele cât și pe canale. Așa că după câteva apeluri la suport tehnic am reușit în sfârșit să îl configurez și să am o viteză și o conexiune optimă 4G . În general dacă router-ul este pe modul automat și în zona este semnal mai slab sau instabil atunci e ca și cum nu ai avea internet, deoarece router-ul caută tot timpul rețele și canale la care să se conecteze…și evident și pe tine ca utilizator te afectează. Nu e chiar plăcut să se deconecteze și să se conecteze la fiecare 2 minute…dar asta se rezolvă la suport tehnic…dacă ai răbdare să fi preluat de un operator, ultima dată am așteptat aproape o oră.
După ce în sfârșit reușisem să îl configurez și să funcționeze perfect, ieri dimineață când mă trezesc observ că router-ul meu Huawei nu mai avea conexiune la internet. Îl scot din priză…nimic. Plec la muncă și pe drum citesc o știre cum că serviciile Vodafone au fost inaccesibile în anumite zone din țară inclusiv în Brașov. Și zic, taci că poate au avut și ăștia de la Orange aceeași problemă, deși nu am văzut nici un comunicat din partea lor pe parcursul zilei. Eu îmi făceam speranțe că va funcționa când voi ajunge acasă, însă nu a fost așa…serviciul de internet era inaccesibil.
Nici nu am stat pe gânduri și am sunat la call center și surpriză, surpriză de data asta robotul nu îmi mai oferea posibilitatea să intru în legătură cu suportul tehnic…hopaaa ceva nu e în regulă. Până la urmă zic hai să intru și în meniul router-ului să văd poate e ceva de acolo. Intru fain, frumos și văd sus în colț o iconiță care zicea că am mesaje necitite… Când accesez mesajele din nou surpriză, serviciul a fost suspendat pentru neplată, cu toate că nu am primit nici o factură.
Aplicația nu o puteam utiliza, deoarece e o adevărată aventură, trebuie să merg la o reprezentanță Orange, nu parteneri Orange… ca să îmi mute contul pe aplicația My Orange de pe aplicația veche…momentan nu am avut timp să fac lucrul ăsta, însă urmează zilele următoare să mă ocup.
Așa că m-am urcat în mașină și am plecat către cel mai apropiat Orange, de fapt partener Orange, că reprezentanța era cam departe și nu prea aveam dispoziția necesară. Am achitat factura și am întrebat acolo cum e posibil să nu primesc factura care a fost emisă pe 26 octombrie și scadentă pe 21 noiembrie. Se uită doamna și zice…aaa păi e bifat să primiți factura în format electronic…zic bine, bine dar pe ce adresă de email este setat să o primesc…și zice păi nu e setată pe nici o adresă, însă trebuie să mergeți într-o reprezentanță Orange ca să faceți acest lucru pentru că noi nu vă putem ajuta, super ce să zic…era exact ce vroiam să aud.
Care e diferența dintre reprezentanța Orange și partenerii Orange?… aparent nici una, însă partenerii nu pot face modificări , decât pot face abonamente și încasări de facturi…știu e o tâmpenie dar ce poți să zici, sau să faci?
Per total, după multe bătăi de cap și timp pierdut serviciul funcționează perfect. Din păcate setările personalizate pentru stabilitatea conexiunii nu le puteam face singur deoarece nu știam ce canale să setez, plus că trebuie să facă și ei modificări de acces și să scoată anumite restricții ca totul să funcționeze ok…și asta mi se pare o tâmpenie. În mod normal serviciile ar fi trebuit să funcționeze fără modificări sau setări personalizate. Plus că am observat că aceste restricții sunt eliminate și setările personalizate sunt făcute doar dacă îi bâzâi prea mult la cap, altfel vin cu aceleași texte, haideți să scoatem din priză router-ul, haideți să îi dăm o resetare, haideți să facem un test de viteză și tot așa. Însă în momentul când observă că nu ești gâscă și ști cum stă treaba, schimbă foaia băieții.
Și am mai observat o chestie , când sunăm la suport tehnic, răspund de obicei ăștia care îți citesc un text de pe foaie știți voi, haideți să luăm o scobitoare, haideți să scoatem din priză…dacă văd că nu ține vrăjeala îți fac legătura cu alți băieți care’s mai citiți chipurile și cu ei discuți la alt nivel…asta e valabil pentru toți operatorii nu doar pentru Orange.
Chiar mi-am adus aminte de o fază amuzantă, pe când eram client Telekom. Într-o zi a trecut un transport agabaritic în zona unde locuiesc și a rupt un cablu de telefonie , evident că am rămas fără internet. Și ce faci când rămâi fără internet?…suni la suport tehnic…a răspuns o doamnă surprinzător de repede, i-am explicat situația și ea tot o ținea cu haideți să luăm o scobitoare si să resetăm router-ul…zic doamnă e rupt cablul de pe stâlp…ea nimic…tot haideți totuși să încercăm și cu scobitoarea…zic, ce să fac doamnă cu scobitoarea dacă e rupt cablul?… Tot nu era clar pentru ea, era depășită de situație așa că mi-a făcut legătura cu cineva care știa despre ce e vorba într-un final.
Deci cam așa stă treaba cu furnizorii de servicii de internet, dacă ești începător ești dus cu vrăjeala la infinit, ei oricum banii îi încasează lunar indiferent dacă îți funcționează sau nu serviciile.
Vitezele acum arătă destul de bine, însă valorile reale în general sunt undeva la mijlocul celor din imaginile de mai jos în funcție și de exploatarea rețelelor. Înainte să fac setările personalizate viteza de download era undeva între 0,7 și 6 Mbps, rareori 10 Mbps și upload undeva între 1,5 și 6 Mbps, însă conexiunea era instabilă. Acum totul funcționează așa cum trebuie, testele au fost efectuate în perioade diferite ale zilei.
În imaginea de mai jos este un test de viteză pe rețeaua 5G Vodafone către rețeaua Orange, eu zic că arată destul de bine valorile.
Ce să mai lungim vorba, dacă aveți sau vreți să aveți astfel de servicii de internet cu cartele SIM nu uitați să vă cumpărați și scobitori, scobitoarea este cheia care vă deschide ușa către setările personalizate ale router-ului.
Pentru mine vremea routerelor a apus de mult timp , acum eu personal la ce trafic am pe cartela Vodafone fac Hotspot catre Pc , Laptop si alte device-uri fara probleme
Da dar pentru asta trebuie sa ai și semnal bun în zonă, router-ul are semnal mult mai bun și mult mai stabil decât telefonul.
Depinde de router , depinde de ISP , depinde de zona etc …
Corect viteza și stabilitatea sunt influențate de multi factori însă router-ul îți oferă întotdeauna semnal mult mai stabil și viteză mult mai mare decât dacă te-ai conectat cu datele mobile la rețea.
Și telefoanele mobile sunt la fel setate pe automat când vine vorba de conexiune…chiar dacă tu îl setezi să se conecteze doar la rețele 3G,4G sau 5G el tot timpul va căuta canalul cel mai stabil…astfel calitatea serviciilor nu va fi una de calitate.
Daca zona respectivă este împânzită de antene atunci calitatea serviciilor nu este afectată.
Mai greu cu gaming-ul, dar aprob, pot face rețea de bloc cu cât trafic bonus am pe cartelă.
Daca ești pasionat de jocuri nu o să îți faci niciodată abonament 4G la internet
…acolo trebuie fibră optică.
Ăștia mai moși, ca mine, habar n-au cu ce se mănâncă internetul ăsta. Mie nu-mi trebuie viteză, ci doar o conexiune stabilă, ca să-i pot înjura fără motiv pe toți autorii „democrației” în care am îmbătrânit.
Eu unul m-am săturat de „digitalizarea” asta. Când ai ceva de reclamat îți trebuie multă răbdare ca să asculți „meniul” rostit de „robot”. E mai bine decât să te apleci la ghișeu, dar tot aia e: rezolvarea problemei durează la fel de mult.
Ar fi cazul să mă crezi, Ștefane! Nu că aș fi prea cârcotaș. Sunt doar un simplu cetățean care se folosește de binefacerile tehnologiei moderne…
Și viteza este foarte importantă, degeaba este conexiunea stabilă dacă ți se deschide o pagină în 2 minute, ce să mai vorbim de urmărit materiale video sau de descărcat ceva.
Până la urmă furnizorii trebuie sa asigure o funcționare decentă a serviciilor…că noi plătim pentru ele.
Facem parte din generații diferite, Ștefane! Pentu mine viteza măsurată în minute nu mai contează. Eu îmi măsor timpul rămas în zile…
Ehe! de la 85 de ani in sus sa spui asta, până atunci mai este mult…la 56 de ani inca ești tânăr…timpul este prețios pentru că nu se poate da înapoi.
Am de 6 ani un mini router Mi-Fi cu sim de la DIGI care merge pe 4G. Îl folosesc doar ca și back-up (pene de curent sau cabluri căzute) sau în călătorii, dar nu am avut probleme cu el. Nici la viteze nu excelează: Merge cu o medie de 40Mbps la download si 10Mbps la Upload, dar este destul de stabil … ZTE MF 90
Daca este stabil și are și viteză buna nu prea au ce probleme sa fie…40 Mbps download și 10 Mbps upload este o viteză destul de bună.
Da, la suport scot manualul și le iau la rând. La fel, nu am avut net câteva zile de la o lucrare în zonă, până să trimită un om, încercați un restart, încercați să mișcați fibra, întrați nu știu unde 😆
Așa sunt peste tot ăștia de la suport tehnic pe segmentul asta… normal când sunt lucrări anunță…cel puțin la mine așa e im zona…sau daca nu anunță și încerci sa suni la ei…intra robotul automat și îți spune că sunt lucrări în zonă și serviciile nu sunt funcționale în anumite intervale orare.
Bun, m-am lămurit, mă duc să cumpăr scobitori. De care din alea de plastic sau din lemn? 🙂
PS Iată și furnica aia pe care voiai s-o vezi mai deunăzi
Din lemn…biodegradabile… protejăm planeta