Fie că mașinile sunt noi sau second-hand, mai devreme sau mai târziu încep să aibă probleme tot mai costisitoare, chiar și cele întreținute corespunzător.
Pentru aceste defecțiuni tehnice sunt responsabile drumurile scurte și dese parcurse cu mașinile…cu cât facem mai multe drumuri scurte cu atât reparațiile vor fi mai costisitoare…începe să se înfunde filtru de particule, supapa EGR , turbina,injectoarele sau să cedeze pistoanele și tot așa lista poate continua…însă toate acestea sunt foarte costisitoare și nu prea pot fi evitate dacă utilizăm mașinile pe distanțe scurte.
Distanțele scurte, ca distanțele scurte…dar când mai sunt făcute și în oraș unde se circulă bară la bară atunci poți spune adio la mașină în 2 ani . În general mașinile nu au fost gândite pentru drumuri scurte și de aici apar problemele deoarece componentele nu reușesc să atingă anumite temperaturii optime sau componentele nu se lubrifiază și crează uzură, care în timp duce la defecțiuni tehnice serioase. Este valabil atât pentru mașinile diesel, cât și pentru cele pe benzină…adică să nu credeți că dacă aveți mașină pe benzină totul e roz și frumos.
În concluzie moartea oricărei mașini este circulația pe distanțe scurte…ce înseamnă distanțe scurte?…drumuri zilnice de 10-20 de kilometri.