Știți cu toții că mai nou modele noi de mașini nu mai vin cu cheie normală și contact, vin în schimb cu chei inteligente pe baterii, unele se pot încărca,altele nu. Și vreau să vorbesc puțin despre aceste chei care în teorie sunt geniale însă în practică îți pot crea neplăceri.
Hai și să vă zic pățania cu un Renault Megane, mergem frumos să facem ceva cumpărături de la Horbach și după zic să mergem să luăm si ceva de-ale gurii, așa că alegem să ne oprim la Carrefour. Parchează mașina și când să o încuie…surpriză, se terminase bateria. Evident mașina nu se mai descuia, nu se mai încuia, nu mai pornea….ce facem acum ?…la cartelă are și o cheie fizică…am zis, taci că rezolvăm…din nou surpriză se încuia și se descuia doar ușa șoferului, celelalte rămâneau descuiate…evident nici manual nu ai cum să le încui, că protectia pentru copii e acționată tot din telecomandă.
Așa că a fost necesar să rămână cineva la mașină până m-am dus și am cumpărat baterii că să putem încuia mașina…am luat și de rezervă că na , nu ști când te lasă pe undeva…oricum în general bateriile vin cate două la pachet.
Mă gândeam că e un incident izolat dar mi-am adus aminte că mai cunosc cazuri când tot cu Renault Megane a rămas cineva la câteva sute de kilometri în pustietate deoarece nu mai recunoștea cheia și a fost necesar să vină cineva să îi aducă cheia se rezervă altfel mașina doar cu platforma o mai putea aduce acasă.
Da zic se mai întâmplă, mașini vechi din 2016-2018 se mai întâmplă…dar ce să vezi stăteam eu liniștit în pat într-o duminică, era ceasul 21:30…sună telefonul, era vecinul care are un BMW X6 2021…zice, auzi n-ai cumva un încărcător cu mufa usb normală? că mi s-a terminat bateria la cheie și nu mai pot pleca dimineață…eu fiind colecționar de cabluri și încărcătoare am ajutat omul. Deci problemele astea cu cheile inteligente nu sunt doar la mașinile mai vechi sau mai ieftine cum credeam eu.
Întrebarea este cum au gândit producătorii, lucrurile astea ?…cum e posibil sa rămâi blocat undeva în pustietate din cauza unei chei sau a unei baterii terminate?…cum e posibil dacă mașina are și cheie fizică să nu poți încuia decât ușa șoferului?… evident cheia aia e doar că să ai acces în mașină că nu o poți porni deoarece nu au contact.
În schimb, mai am un Opel Corsa D 1.7 diesel din 2008 la care se încuie toate ușile din cheia normală și atunci am ajuns la concluzia că este sfânt contactul la mașini, sincer nu aș da mașina asta pentru una nouă niciodată…nu te incomodează cu nimic dacă se termină bacteria la telecomandă, doar nu mai merge descuiată sau încuiată din telecomandă, dar măcar poți să pornești și să îți continui drumul. Eu cu Renault Megane-ul am avut noroc că eram în parcarea unui centru comercial și mai eram cu cineva, altfel trebuia să las mașina descuiată, vecinul și el a avut noroc că era acasă.
În concluzie ca sfat, dacă aveți chei inteligente la mașini fie că se încarcă sau nu la priză cel mai bine e să aveți baterie de rezervă, sau baterie externă cu cablu adecvat, în cazul în care vă lasă pe undeva să nu fiți puși în situația să aduceți mașina pe platformă.
Cu cât un lanț de funcțiuni este mai lung, cu atât crește probabilitatea de malfunction sau breakdown. De aia mașinile mai vechi fără așa multă electronică pe ele sunt mai fiabile
Da e adevărat că electronica se înțelege cu mecanica până la un anumit punct…după apar problemele.
Eu am venit într-un an cu Opelul de la mare in 3 pistoane fara sa simt vreo diferență la condus și la astea noi se arde un bec și nu mai pornește mașina.
Nu suport masiniile de ultima generatie care au o gramada de consumatori , o gramada de senzori , o gramada de electronica . Prefer masiniile clasice , nu basini din alea de masini cu tot felul de senzori care daca ti s-a stricat un senzor dai pe acel senzor o caruta de bani
Stai liniștit că și pe piesele la mașinile mai vechi dai o căruță de bani.
Am cumpărat o mașină cu astfel de cheie, și înainte să se termine bateria cu totul ma anunțat în bord că este vremea să schimb bateria. Astfel am cumpărat un pachet de 3 baterii și cele două rămase sunt în mașină, dar nu cred că se va descărca așa repede încât să mai am preobleme.
O rezolvare ese așa cum am eu la mașină, când bagi cheia inteligentă în mașină să te anunțe în bord că este vremea să schimbi bateria.
Da însă nu toate mașinile au aceasta opțiune…când te lasă ori ai noroc, ori scoți ceva bani din buzunar.
Probabil la modele foarte scumpe se și incarca wireless.
Hmm, nu aveti cheie fizica inclusa in cheia electronica? Eu asa am, desi nu a fost nevoie sa o folosesc vreodata, din fericire 🙂
Salutare pai am cheie fizică dar încuie și descuie doar ușa șoferului…pe restul nu le acționează…de asemenea nu am ce sa fac cu cheia fizică pentru că nu are contact deci nu mă ajută decât să intru în mașină în cazul în care bateria de la telecomandă se termină și mașina rămâne încuiată.